Tjen penger på kringkasting

Tjen penger på kringkasting

Du har kanskje hørt om folk som tjener penger ved hjelp av inntektsgenerering fra videoer på Youtube og lignende sider, men det finnes en ny videoform som lar folk tjene penger online. Innhold skapere kringkaster videoer live for å uttrykke seg selv, opplyse offentligheten, vise deres kreativitet, dele kunnskapen sin og for å tjene ekstra penger.

Hvis du lurer på akkurat hvor mye du kan tjene på å kringkaste videoer live, så finnes det ikke et enkelt svar. Du kan tjene penger på flere forskjellige måter med online kringkasting live. En måte er å ta betalt for at folk skal få se på innholdet ditt enten gjennom direkte betaling per visning eller gjennom et abonnement. Det er også mulig å selge reklame og motta penger direkte fra sponsorer. En annen mulighet er å starte en folkefinansieringskampanje på sider som Kickstarter eller Indiegogo for å samle inn penger til produksjonen av live videokringkasting på forskjellige temaer.

Det er fordeler og ulemper med alle metodene du kan bruke for å tjene penger på live kringkasting, og denne guiden forklarer fordelene og ulempene til hver enkel metode slik at du kan bruke den beste måten å tjene penger på.

Pay per view Kringkasting og Abonnement Kringkasting

Direkte inntektsgenerering av dine live videokringkastinger er den enkleste måten å tjene penger hjemmefra på arbeidet ditt på. Kort oppsummert, så betyr direkte inntektsgenerering at du tar betaling fra folk som ønsker å se på innholdet ditt. Noen videostreaming nettsider som DaCast har et paywall valg som blokkerer tilgangen til videoen og som kun lar betalende seere se på. Du kan også bruke en tredjepart service som er kompatibel med din streamingplattform. Et eksempel er InPlayer, en applikasjon som fungerer på mange populære plattformer.

Når du bestemmer deg for hvordan du skal få direkte inntekstgenerering av videoene dine til å fungere med en paywall, så er det to forskjellige måter å strukturere avgifter på. En er å simpelt nok kreve at en bruker betaler for å se på din live video eller for å se et gammelt opptak av videoen for en begrenset tidsperiode.

En annen mulighet er å tilby et abonnement, tilsvarende det Netflix og Amazon Video har med deres innhold. Med et abonnement, betaler seere månedlig eller med en annen satt betalingsplan slik at de får tilgang til alt innholdet du produserer. Du kan sette opp automatiske betalinger, slik at de automatisk blir trukket helt til de avbryter medlemskapet.

Det er noen fordeler og noen ulemper ved å bruke en paywall for enten pay per view eller abonnementer for live video kringkastinger. Den største fordelen er at du kan tjene penger med en gang og på en vedvarende basis hvis du velger å ha abonnementer. I tillegg trenger ikke seerne å se på reklamer eller annen markedsføring før de kan nyte arbeidet ditt.

Den største ulempen med direkte inntekstgenerering er at du trenger en iherdig fanbase som er villige til å betale en avgift for å se videoene dine. Det er sannsynlig at du merker at du får færre seere når begynner å ta betalt for innholdet ditt, noe som begrenser hvor mye du kan tjene og for å dele arbeidet ditt med verden.

Reklamering og Sponsorer

Indirekte inntektsgerering gjennom reklamer og sponsorer er en annen måte å tjene penger på med live videokringkasting og det er slik de fleste TV-stasjoner betaler for programmene sine. I de fleste reklameringsoppsettene, så blir en reklamesnutt spilt av før du kringkaster eller så vises et banner med reklame mens du kringkaster videoen.

Reklamering er et godt alternativ til direkte inntektsgenerering for innholdsskapere som er bekymret for å tape seere hvis de skrur på pay per view eller abonnementspriser. Seere trenger ikke å betale for å se på innholdet ditt. Du kan se på disse to forskjellige inntekstgenereringsmåtene: Google Adsense og Affiliate markedsføring. Disse to inntekstgenereringsmetodene er rett og slett reklamer som du kan vise på, eller i nærheten av kringkastingene dine.

Ulempen er at reklamer kan virke distraherende, spesielt hvis de vises på skjermen under videoen. Et annet potensielt problem er at dersom de som reklamerer ikke får nok klikk fra å ha reklamer på dine kringkastinger, så ønsker de ikke lenger å fortsette å reklamere hos deg. Du må kanskje også ha en større seerbase før noe selskap i det hele tatt vurderer å kjøre reklametid på din kringkasting.

Sponsorer ligner på reklamering, men i stedet for å plassere en formell reklame på videoen din, så spør sponsoren deg om å selge produktet for dem på en uformell måte. Du må kanskje legge inn et godt ord for produktet under videoinnspillingen eller si at kringkastingen er sponset av dem. Fordelene med å ha sponsorer er nesten det samme som fordelene med å ha reklamer, og ulempene er også mer eller mindre de samme.

Å bruke Videoer for å Promotere en Nettside

En annen måte å tjene penger på kringkastingen din er å bruke videoen din som en måte å føre trafikk til en nettside. Siden kan ha reklamer som lar deg tjene penger, en abonnement blogg tjeneste, e-bøker til salgs eller til og med en nettbutikk som selger produkter og tjenester.

Med denne typen videokringkasting, er videoen din nesten en reklame i seg selv i det den eksisterer for å promotere din nettside. Likevel er disse type videoer mindre påtrengende for seeren, da han eller hun fortsatt kan se kringkastingen og til slutt velge å ikke besøke nettstedet ditt. For deg, så er dette den største ulempen med å bruke kringkastingen din som en metode for å promotere nettstedet ditt—det er ikke sikkert at noen følger rådene dine om å besøke siden din, som betyr at du ikke tjener penger med video kringkastingen i det hele tatt.

Hvis du ønsker å lykkes i å bruke videoer for å promotere en nettside, så må du være sikker på at innholdet er overbevisende. Unngå å fortell hele historien. Gi seerne kun den informasjonen de trenger for å bli interessert i å høre resten og så send dem videre til nettstedet for å få den informasjonen. Det kan ta tid å bygge opp en seergruppe stor nok til å tjene godt med penger gjennom denne type videokringkastingsinntjening.

Start en Folkefinansieringskampanje

Tjen penger på kringkastingHvis videokringkastingene dine handler om emner som er unike og av interesse for offentligheten eller for mennesker i en bestemt gruppe eller hvis du har en stor seergruppe med dedikerte seere, så kan folkefinansiering være en fantastisk måte for deg til å tjene penger på live videokringkasting.

Med folkefinansiering, så setter du opp en kampanje med et bestemt mål og deretter samler du små donasjoner fra folk som ønsker å se på din kringkasting når den blir sendt. Du er nødt til å tilby motivasjoner eller premier som oppmuntrer folk til å støtte deg. For eksempel så kan du nevne navnene deres i videoen eller sende dem en kopi av kringkastingen i bytte mot en donasjon av en viss størrelse.

Folkefinansieringskampanjer er enkle måter å generere penger på, og å eliminere stresset som kommer når man må lete etter folk som ønsker å reklamere eller sponsorer. Problemet er at ikke alle lykkes, så det kan hende at du ikke oppnår målet ditt.

Leave a Comment

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *