Tjen penger på Instagram

By 5. November 2015Tjene penge

Tjen penger på Instagram

Nettverk:

Nettverk

Beskrivelse:

Beskrivelse

Inntjeningsmulighet:

Inntjeningsmulighet

Gjennomsnittlig timelønn

0
kr.

Inntjeningsmulighet:

Glimrende og omfattende inntjeningsmetoder på Plusspenger.no

Det er flere måter å tjene penger på Instagram, men nøkkelen er å velge et bestemt fokusområde. I denne guiden kan du lære hvordan du kan tjene penger i modellindustrien. I dag er det ganske mange insta it-jenter der ute, men hvordan kan de skape en karriere med moteblogging? Ifølge Harpers Bazaar, bruker moteindustrien mer enn en milliard dollar årlig på sponsede Instagraminnlegg.

Motebloggeren Danielle Bernstein har mer enn en million følgere på Instagram. Den 22-år gamle amerikaneren bruker sin populære blogg We Wore What for å få sponsorer som betaler opp til 15.000 dollar for et enkelt innlegg.Tjen penger på Instagram

I denne guiden kan du lese mer om Danielle Bernsteins karriere, mens du får noen tips for hvordan du også kan få din del av sponsorkaka.

Årsinntekt for en moteblogger

I et intervju med Harper’s Bazaar ble Bernstein spurte hvor mye hun har tjent på Instagram-innlegg det siste året. Selv om hun nektet å røpe det nøyaktige beløpet, innrømmet hun at det var et sekssifret beløp. Hun fortalte magasinet, “la oss bare si at det er mer enn jeg noensinne hadde drømt om å tjene i en alder av 22.”

I tillegg inkluderer ikke engang lønnen de ekstra fordelene som følger med livet som en moteblogger. Sammen med betaling for sponsede innlegg, får kjente bloggere med mange tilhengere ofte gratis klær og tilbehør fra merker som ønsker publisitet.

Hvordan Bernstein oppnår suksess

Danielle Bernstein legger ut bilder av alt fra bilder av seg selv iført jeans, t-skjorte og en baseballcaps på en baseballkamp, til en skjeggete mann i en åpen skjorte sittende på en sofa. Hun publiserer regelmessig og hennes innlegg får masse oppmerksomhet. Hva er nøkkelen til hennes suksess?

Den viktigste faktoren for deg som instagrammer er antall følgere da motemerkene betaler for hvor mange som ser innlegget ditt.

En instagrammer med et par tusen til hundre tusen tilhengere kan tjene mellom 500 og 5000 dollar per sponsede innlegg. Ifølge Harper’s kan du når du kommer over 600.000 følgere tjene mellom 20000 og 100000 dollar per innlegg.

“Alt kan forhandles,” sa hun til Harper’s. Bernstein har ingenting imot å inngå eksklusivitetsavtaler med enkelte motemerker. For eksempel kan noen be om at ingen konkurrerende merker vises i samme innlegg. Dermed ville hun ikke kunnet la seg fotografere i en topp fra Nike med et par shorts fra Adidas. Andre merker kan be om at enkelte konkurrenter ikke vises på hennes nettsted en viss tid etter deres innlegg.

Dette kan være en god måte for merkevarer å få oppmerksomhet for deres klær og tilbehør uten distraksjon fra konkurrenter. Samtidig gir det Bernstein inntekter, ønsker de eksklusivitet, må de betale.

Når man forhandler komplekse avtaler med mange forskjellige kunder, kan det være en god idé å ha profesjonell støtte. Bernstein bruker modellbyrået Next Talent for å hjelpe henne med hennes virksomhet. Byrået hjelper henne med å finne kunder, presenterer sine priser og forhandler avtaler in-house.

Når du har hjelp, er det lettere å fokusere på de tingene du gjør bra: presentere produkter og ta gode bilder med dem.

Hvordan kommer du i gang?

Din Instagramprofil er aktiv og du er klar til å motta gratis vareprøver og betaling for ulike innlegg. Men nøyaktig hvordan skal du komme i gang?

Finn en nisje

Det finnes allerede en hel masse bloggere der uteog motemerker vil gjerne være representert der de har flest potensielle kjøpere. For å skille deg ut fra mengden, må du finne en nisje som har bredt nedslagsfelt.

Gjør skikkelig forarbeid! Hvis du forsøker å slå deg opp i et marked det allerede er hard konkurranse, er det kanskje bedre å gå for en sub-nisje der det er mindre konkurranse. Instagram er for eksempel allerede full av skjønnhetsbloggere. Hvis du fokuserer på et underemne som negler, har det potensiale til å treffe en ny gruppe. Det vanskelige er å velge en nisje som er såpass liten at du kan skape noe unikt som ikke forsvinner i mengden, men samtidig så stor at det finnes en målgruppe å gå etter. Bruk god tid til å se på forskjellige alternativer før du binder deg til noe.


Skaff deg følgere

Som tidligere nevnt, er det viktig for din business som moteblogger å ha mange følgere. Flere følgere betyr mer penger i lomma.

Men hvordan får du følgere? Å behandle din Instagram-konto som en bedrift er løsningen! Lag en tidsplan for når du skal legge ut innlegg og sørg for at du holder deg til den. Du må publisere regelmessig og innleggene dine må være noe folk ønsker å se.

Det er veldig viktig at du tar skikkelige bilder, spesielt hvis du ønsker å tiltrekke deg sponsorer. Hvis du tar supre bilder, er motemerkene mye mer interessert i å bli representert av deg enn om du tar kjedelige eller uskarpe bilder. Opplagt, men viktig likevel.

Ta tiltalende og spennende bilder som treffer dine følgere.


Lei et byrå

Hvis du klarer å jobbe deg oppover mot toppen av Instagram-kjeden, vil du trenge noen til å hjelpe deg med å finne kunder, forhandle og ta seg av jussen som blir en del av bedriften. Spesielt i moteverdenen er det viktig å ha noen i ryggen. Prøv å finne et byrå som jobber for dine interesser og som kan hjelpe deg med å utvide virksomheten.


Få oppmerksomhet av pressen

Jo mer oppmerksomhet du kan få, dess bedre er sjansene dine for å få følgere og dermed blir du mer attraktiv for potensielle sponsorer. Hvis du kan finne på måter å få pressens oppmerksomhet (hvis du har penger, kan du for eksempel sponse et veldedighetsarrangement), så gjør det! Hvis du blir kontaktet for et intervju, bør du selvsagt stille opp.

Du bør heller ikke være redd for å ta initiativ til å kontakte journalister siden de alltid er på jakt etter nye historier.

Å etablere en bedrift krever både tid og arbeid, så bare sett i gang!

Hvem støtter det?

Jeg heter Alf og jeg har testet praktisk talt alle metoder for å tjene penger på nett

Alf-jensen

Alf Jensen
Nettstedets grunnlegger