Tips for å holde deg sunn når du jobber hjemmefra

Tips for å holde deg sunn når du jobber hjemmefra

Undersøkelser viser at mer enn 30 millioner menn og kvinner jobber hjemmefra i USA og antallet øker raskt. Eksperter mener at innen 2017 vil mer enn 63 millioner mennesker jobbe fra et hjemmekontor, som gjør at andelen amerikanske arbeidere som jobber hjemmefra endres til 43 prosent.

Selv om det er mange fordeler med å jobbe hjemmefra for både arbeidsgivere og ansatte, er det en økende bekymring for helsepåvirkningen på en arbeidsstyrke som mer og mer holder seg innendørs. Kontorarbeidere har allerede stillesittende livsstiler, og arbeide hjemmefra betyr enda mindre trening og mer sitting.

Hvis du jobber hjemmefra, kan du redusere risikoen din for å utvikle uønskede helsekonsekvenser på grunn av arbeidssituasjonen din med følgende tips:

1. Opprett arbeidsomgivelser som er dine

Studier har vist at jobbing på soverommet faktisk kan forstyrre nattesøvnen, og forskning viser at folk som jobber konsistent på samme sted er mer produktive og mindre stressede enn dem som forsøker å jobbe på forskjellige steder i hjemmet fra dag til dag. Finn et sted i hjemmet ditt eller i leiligheten som kan brukes kun til jobb. Et helt rom er ideelt, men om det ikke er mulig, sett av et hjørne til pulten, datamaskinen og resten av arbeidsplassen. Å være produktiv når du jobber hjemmefra er det viktigste. Se guiden om hvordan bli mer produktiv når du jobber hjemmefra.

2. Skaff den rette stolen

Selv om du ikke trenger å bruke en formue på dyre møbler, bør du være sikker på at du kjøper en veldig god stol. Se etter en som er ergonomisk designet for å holde ryggen i riktig posisjon i løpet av dagen. Hvis ikke kan du ende opp med rygg- og halebeinsmerter. Hvis du virkelig vil redusere risikoen for smerter og ta vare på den generelle helsa, kan du kjøpe en stående pult som du ikke trenger en stol for å bruke eller en heisbar pult som tillater deg å både stå og sitte.

Du bør lese guiden for hvordan lage et hjemmekontor for mindre her.

3. Beveg deg, beveg deg, beveg deg

Arbeid på sene tidspunkter eller å ha en irregulær arbeidsvane kan forstyrre søvnen og påvirke helsa di. Lag en arbeidsplan og så følg den dag inn og dag ut, og kun gjør unntak når det ikke er noen alternativer.

Reis deg fra stolen og strekk på beina en gang hver time. Gå rundt i hjemmet ditt eller leiligheten og strekk på armene, skuldrene og brystkassen. Minst en gang om dagen bør du gjøre et poeng ut av å gå utendørs. Hvis du ikke har noen ærender og utføre, så er en rask spasertur nok.

4. Følg en timeplan

Arbeid på sene tidspunkter eller å følge en irregulær timeplan kan forstyrre søvnen og påvirke helsa di. Lag en arbeidsplan og følg den dag inn og dag ut, og gjør unntak bare når det ikke er noe alternativ.

5. Prioriter mosjon

Eksperter anbefaler minst 30 minutter med forholdsvis energisk mosjon fem dager i uken. Sett av tid til trening i din daglige rutine akkurat som du ville gjort for en legetime eller et møte med en kunde. På denne måten blir det en prioritet og du vil ikke kunne bruke unnskyldninga at du er for opptatt.

6. Ha møter utenfor huset

Hvis du må avtale møter, ta dem på golfbanen, foreslå å gå en tur mens dere prater eller møt for en runde racketball. Vær oppfinnsom og finn måter å få møter til å bli en sjanse til mosjon.

7. Legg til rette for det rette miljøet

Tips for å holde deg sunn når du jobber hjemmefraÅ jobbe hjemmefra gjør det mulig å tilpasse arbeidsmiljøet til din spesifikke behov. Hold temperaturen på et nivå som føles komfortabelt for deg. Invester i godt lys og bruk naturlig lys i hjemmet ditt til det maksimale. Når du er stresset, prøv å spille beroligende musikk eller å bruke duftlys eller en stressreduserende aromaterapiduftlampe.

8. Vær rettferdig mot deg selv

En av de største feilene folk som jobber og tjener penger hjemmefra gjør, er å tillate at de alltid er tilgjengelig på jobb. Gjør et poeng ut av å bare jobbe det antall timer du trenger for å møte dine jobbkrav. Hvis du blir fristet til å jobbe overtid eller stå opp midt på natten og jobbe med noe, spør deg om du ville pålegge deg å reise på kontoret eller bli igjen på kontoret for å gjøre det. Hvis ikke, la arbeidet vente til en annen dag.

9. Hold deg representabel

Forskning viser at hjemmearbeidere som fortsetter å dusje og kle seg for jobb daglig, føler seg mer kompetent og er mindre stresset enn de som ikke gjør det. Selv om du kanskje ikke går i dress mens du sitter i huset ditt, motstå fristelsen til å jobbe i joggebukser eller pysjamas hver dag.

Leave a Comment

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *

Scroll to Top